مقالات

طراحی نمای کلاسیک ساختمان

طراحی نمای کلاسیک ساختمان

یکی از جذاب‌ترین انواع نمونه‌های طراحی ساختمان را می‌توانیم طراحی کلاسیک معرفی کنیم که این گزینه می‌تواند سبب افزایش زیبایی آن شود. معمولا ساختمان‌های کلاسیک دارای جذابیت ظاهری و ابهت خاصی هستند و می‌توانند چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره کنند.

 برای افرادی که ساختمان‌های مجلل را می‌پسندند، طراحی نمای ساختمان به صورت کلاسیک می‌تواند گزینه جذابی باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی نمای کلاسیک ساختمان بهتر است تا پایان این قسمت با سایت پادنا آمود همراه باشید.

مزیت اجرای نمای کلاسیک برای ساختمان‌ها

مزیت اجرای نمای کلاسیک برای ساختمان‌ها

اجرای نمای کلاسیک برای ساختمان‌ها مزیت زیادی دارد؛ برای مثال به دلیل اینکه امکان ترکیب رنگ‌های گرم و روشن زیاد است می‌تواند حس صمیمیت و گرما را افزایش دهد. علاوه بر این، طرح‌های سبک کلاسیک دارای استواری، وقار و شکوه مخصوص به خود هستند. 

جالب است بدانید از هزاران سال پیش تاکنون نمای کلاسیک وجود داشته و در حال حاضر نیز ارزش خود را حفظ کرده است؛ به همین دلیل هیچگاه قدیمی نمی‌شود و بر خلاف آجر نما یا طرح‌های سنگ سفید، ارزش خود را از دست نمی‌دهند. 

از دیگر مزیت اجرای نمای کلاسیک برای ساختمان‌ها این است که امکان ترکیب آنها با انواع مصالح و متریال از جمله چوب و آجر وجود دارد و این موضوع نیز می‌تواند زیبایی آن را دوچندان کند. به همین دلیل در سراسر جهان و کشور ایران نماهای کلاسیک از طرفداران زیادی برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید: طراحی نمای پست مدرن ساختمان

مهمترین عناصر در طراحی نمای کلاسیک ساختمان

برای ساخت و طراحی نمای بیرونی ساختمان به سبک کلاسیک در ساختمان‌ها مخصوصاً ساختمان‌های چند طبقه و آپارتمان‌ها نیاز است تا به طراحی برخی از عناصر توجه بیشتری شود. برای مثال:

  • طرح‌های نمای متقارن
  • استفاده از جزئیات معماری مثل رواق‌ها، آراکوز، آرک، پیش آمدگی
  • استفاده از حجم زیادی مصالح سنگی مثل ماسه سنگ، مرمر، تراورتن
  • طراحی ستون‌هایی با جزئیات زیاد
  • نوارهای تزیینی مختلف
  • درب‌های ورودی و پنجره‌های دوجداره با ظاهری خاص

البته توجه داشته باشید مهم‌ترین عنصر در طراحی نمای کلاسیک ساختمان‌ها مربوط به ستون‌ها هستند. به همین دلیل مهندسان باید تعداد و مدل قرار گرفتن آنها در ساختمان‌ها در نظر داشته باشند تا با این کار بتوانند جلوه‌ای شیک و متفاوت ایجاد کنند.

نقش سنگ‌های گران قیمت در طراحی نمای کلاسیک ساختمان

موضوع مهمی که در مورد طراحی این نمای کلاسیک در ساختمان‌ها باید بدانید این است که استفاده از سنگ‌های قیمتی و ارزشمند مانند مرمر و گرانیت جایگاه ویژه‌ای در طراحی این ساختمان‌ها دارند. به عبارتی می‌توانیم بگوییم بدون استفاده از سنگ‌های مختلف، امکان طراحی این ساختمان‌ها وجود ندارد و عنصر و مصالح اصلی طراحی ساختمان‌های کلاسیک، سنگ‌ها هستند.

 البته شما می‌توانید بر اساس سلیقه‌ خود سنگ‌های طبیعی یا مصنوعی و سنگ‌هایی با مدل و رنگ‌های مختلف را انتخاب کنید و در بیشتر مواقع محدودیتی در این مورد وجود ندارد. با این حال اگر تمایل به ساخت ساختمان‌هایی با نمای کلاسیک را دارید، بهتر است در مورد انواع سنگ‌ها تحقیق کرده و سپس بر اساس بودجه یا سلیقه خود بهترین آنها را انتخاب کنید.

برای نمای کلاسیک ساختمان استفاده از سنگ‌های روشن بهتر است یا تیره؟

پاسخ دقیق این سوال این است که همه چیز به سلیقه شما بستگی دارد. اما با این حال به دلیل اینکه متریال اصلی برای طراحی این نماها سنگ است، در نتیجه اطلاع از انواع سنگ‌های تیره و روشن می‌تواند به داشتن انتخابی بهتر کمک کند. به طور کلی می‌توانیم بگوییم در حال حاضر سنگ‌هایی با رنگ کرم، بژ، قهوه‌ای روشن یا شیری بهترین گزینه برای طراحی ساختمان‌های کلاسیک هستند که تا میزان زیادی کثیفی را نشان نمی‌دهند.

 استفاده از رنگ‌های روشن برای این ساختمان‌ها باعث می‌شود تا ساختمان مورد نظر شما مانند یک مجسمه تراش خورده زیبا به نظر برسد. پس در صورتی که متقاضی طراحی این ساختمان‌ها هستید در کنار توجه به کیفیت سنگ، باید رنگ و مدل سنگ که دارای رگه است یا ساده را نیز در نظر بگیرید.

سخن پایانی

اگر به دنبال یک نمای متفاوت و جذاب برای ساختمان خود هستید و می‌خواهید هیچگاه از مد نیفتد و همیشه زیبایی خاص خود را داشته باشد، پیشنهاد ما به شما طراحی نمای کلاسیک است. توجه داشته باشید اگر علاقه زیادی به این نوع نما دارید در ابتدا باید در مورد بهترین نوع سنگ، مدل‌های جذاب و دیگر متریال و مصالح مورد نیاز تحقیق کرده و در کنار تمامی آنها از یک گروه مهندسی باتجربه بخواهید برای انجام این کار اقدام کنند.

زیرا سپردن طراحی نمای کلاسیک به افراد بی‌تجربه ممکن است سبب هدر رفتن هزینه شما و وارد شدن خسارات مختلف شود. به این منظور شرکت پادنا آمود که دارای بیش از ۸ سال سابقه درخشان در حوزه طراحی و اجرای ساختمان بوده، آماده است تا بهترین‌ها را در اختیار شما قرار دهد.

نمای کلاسیک ساختمان

جهت مشاوره رایگان و دریافت خدمات طراحی نمای ساختمان خود از طریق راه‌های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید.

تلفن تماس :

ایمیل :

موبایل :

تلفن تماس :

جهت مشاوره رایگان و دریافت خدمات طراحی نمای ساختمان خود از طریق راه‌های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید.

ایمیل :

موبایل :

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *